Waterig oor.
Forumregels
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.
Waterig oor.
Hallo, een korte bijdrage cq. tip die misschien ook bij anderen werkt. Even vooraf: het gedreun hier in Huize Trilstaete registreer ik in 1 oor, dat scheelt alweer. Om toch de nacht een beetje door te kunnen heb ik een methode ontwikkeld (nou ja..) die toch iets meer soelaas biedt: laat een propje, gemaakt van bijv. keukenpapier, even helemaal volzuigen met water (gewoon dompelen in een bakje o.i.d.) en knijp het water er z? uit dat een paar druppels precies in de gehoorgang terechtkomen. Even een rotgevoel omdat het water op het trommelvlies valt. Vervolgens met het nog vochtige propje de gehoorgang afsluiten zodat het water opgesloten wordt. Het gedreun wordt, in ieder geval bij mij, behoorlijk teruggedrongen en dat is wellicht te verklaren uit het feit dat er geen lucht direct v??r het trommelvlies geactiveerd kan worden. Bij het slapen gaan lig ik dan op het 'open' oor, het water blijft keurig in het andere achter. Probeer 't eens, schaadt het niet dan kun je je misschien baden (??)
Re: Waterig oor.
Ik heb als poging om 's nachts het LFG te dempen t.t.t speciale 'oordoppen'
laten maken bij zo'n gehoortechnicus. Die dingen dempen inderdaad veel
omgevingsgeluiden. Echter, wat bleek? Toen begon ik het LFG nog veel luider
waar te nemen. Eigenlijk niet vreemd. Alle omgevingsgeluiden, ruisen van de
wind, verkeersgeluiden etcetera, werden keurig gedempt. Maar gezien het feit
dat LFG zelfs dwars door metersdikke betonnen muren heen dreunt, werkte dit
dus geheel averechts uit. Kostte me ook nog een hoop geld die dingen :(
Gelukkig kan ik zeggen dat ik wel nog steeds veel baat heb bij het witte ruisapparaat
wat ik in mijn slaapkamer heb geplaatst, en overigens in alle andere kamers van mijn
huis. Die witte ruis 'overstemt' het LFG en is op de een of andere manier veel beter te
verdragen. Het blijft herrie met herrie bestrijden, maar het biedt toch enig soelaas.
Groeten,
Dhamma
laten maken bij zo'n gehoortechnicus. Die dingen dempen inderdaad veel
omgevingsgeluiden. Echter, wat bleek? Toen begon ik het LFG nog veel luider
waar te nemen. Eigenlijk niet vreemd. Alle omgevingsgeluiden, ruisen van de
wind, verkeersgeluiden etcetera, werden keurig gedempt. Maar gezien het feit
dat LFG zelfs dwars door metersdikke betonnen muren heen dreunt, werkte dit
dus geheel averechts uit. Kostte me ook nog een hoop geld die dingen :(
Gelukkig kan ik zeggen dat ik wel nog steeds veel baat heb bij het witte ruisapparaat
wat ik in mijn slaapkamer heb geplaatst, en overigens in alle andere kamers van mijn
huis. Die witte ruis 'overstemt' het LFG en is op de een of andere manier veel beter te
verdragen. Het blijft herrie met herrie bestrijden, maar het biedt toch enig soelaas.
Groeten,
Dhamma