Mijn strijd tegen Laag Frequent Geluid
Hallo allemaal, 17 - 01 ? 2015
Mijn begin van LFG is begonnen 4 jaar terug, gelukkig voor een korte tijd en dacht dat dit van een oude koelkast was van mijn beneden buren. Het jaar daarop kreeg ik een nieuwe buurman en die vertelde me dat hij van muziek hield. Als ik er last van had of ik dat dan wilde zeggen! Nou dat heeft hij geweten want van af die tijd ging het hier in huis als een razende tekeer, trillingen en suizen in mijn hoofd. Met een lucht bed in de huiskamer slapen en dan nog niet er van af zijn dus heb ik steeds de politie er op afgestuurd. Maar niemand hoorde en voelde het, heel bekend bij ons. Dus naar de dokter, kreeg onderzoeken in het audiologisch centrum in Eindhoven, het lag niet aan mij. De woningbouw wilde ook niets weten, ik moest het zelf maar opknappen! Jeetje wat voel je je dan alleen en onbegrepen. Gelukkig begreep mijn man me wel maar ook hij voelde niets en ook de mede bewoners van het gebouw niet. Ben bij veel mensen gaan voelen en luisteren in hun huizen, zij voelden helemaal niets! Gelukkig was er wel iemand die me wilde helpen maar die werd ziek en kon toen niet meer maar ook aan die periode kwam een eind. Ik denk te weten waarom ik er in eens niets meer van voelde (toen) want de aan grenzende school ging verhuizen en het aangrenzende verzorgingshuis verhuisde ook, dus dat kon de oorzaak zijn. Nu in augustus van het vorige jaar is alles er weer en nu wat harder en indringender alstoen. Het geluid en de trillingen zullen er best nog geweest zijn maar op een laag pitje en dan sta je er niet steeds bij stil als er ergere dingen zijn die je bezig houden. Ben in die tijd weduwe geworden en de tijd er voor was best moeilijk. Nu in augustus van het vorige jaar is alles er weer en dubbel zo hard. Het maakt me helemaal gek en ben ook verschillende keren gevlucht naar mijn dochter en bij haar blijven slapen. De kerk is vorig jaar afgebroken en op die plek is een nieuw gemeenschapshuis gebouwd. De school werd in die tijd gebruikt voor allerlei doelen en het oude verzorgingshuis werd weer bewoond door jonge mensen. De woningbouw moest toch ook leven niet waar. Zo'n twee en een half jaar geleden hebben we nieuwe verwarmingsketels gekregen en de ventilatie werd in het huis is vernieuwd. Voor dat deze afschuwelijke herrie weer begon was het redelijk rustig hier(bedoel dat er bijna geen mensen meer woonde in het verzorgingshuis en de school was leeg) nu is alles bezet en alles word gebruikt. Ik heb toen een gesprek op gevangen van de reparateurs, die niet pressies wisten waar de buizen liepen en toen maar dunnere buizen hebben gebruikt en door de oude geduwd... Tja en als dan alles gebruikt wordt in de winter, de verwarming en met koken de afzuigkappen. Tenminste ik denk dat daar de herrie van daar komt maar het kan natuurlijk ook van het nieuwe gebouw zijn dat de trillingen door geeft....!! Daar is ook dag en nacht de verwarming aan en verder...? Als ik op het dak van dat nieuwe gebouw kijk staan er allemaal machines, voor airco en verwarming.
De woning bouw is al eens wezen praten maar werd een paar dagen er na gebeld of ik soms wist wie ze moesten bellen voor mijn probleem! Dus, ook die geloven mij niet en zeker niet nu ik een brief heb gekregen waar in staat dat ze door onderzoek bij derden niets te horen hebben gekregen. Ik heb na vraag gedaan en ze hebben echt niets gevraagd hier in huis dus mijn vermoeden is bevestigd, ze geloven me niet.
Ik heb in ieder geval wel wat voorzorgsmaatregelen genomen en bij Media Markt geluid en tril dempende matjes gekocht. Deze zijn 60 x 60 en heb ze in 15 x 15 gesneden en per 4 matjes en een stukje triplex er op van de zelfde maat, onder mijn bed gelegd. Ik heb al twee nachten redelijk kunnen slapen. Ook voor ??n stoel in de huiskamer, die heeft een ronde grote poot en daar heb ik er twee onder gedaan. Het helpt wel alleen moet ik niet de grond aan raken want de trillingen blijven. 's Nachts heb ik de laptop naast me staan met witte ruis en dat helpt ook iets. Zo kan ik, voor dat ik de strijd bijl op ga pakken, eerst even op adem komen en zorgen dat mijn stress een beetje minder wordt. Heb nu nog moed om te vechten tegen een ieder waar van ik denk dat ze me kunnen helpen!! Misschien straks niet meer, want wat ik hier op het forum lees hebben jullie ook al het ??n en ander gedaan... maar ik ga volgende maand weer beginnen.
Omdat ik nu pas weet hoe op het forum te komen is deze vorige mail van de vorige maand, heb onder tussen het gemeente huis gebeld en kom niet verder als de telefoniste dus dat schiet niet op! Moet het morgen toch maar eens op een andere manier gaan proberen, ik geef niet op.
Groetjes Drika
Mijn strijd tegen Laag Frequent Geluid
Forumregels
Noem uw WOONREGIO (of stad, of gemeente) van hinder in de titel.
Bericht wat u ervaart, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.
Noem uw WOONREGIO (of stad, of gemeente) van hinder in de titel.
Bericht wat u ervaart, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.