www.dichtbij.nl/almere/regio/artikel/40 ... uiden.aspx
Heb je hinder van een bromtoon? Laat het de raadsleden in je gemeente het weten. Ik ben van mening dat alle geluid zoveel mogelijk beperkt moet worden. De wet houd geen rekening met het gehoor van mensen die lagere tonen kunnen horen. Maar ook houdt de Nederlandse wet geen rekening met het gehoor van dieren.
Almere in de ban van bromtoon
Forumregels
Vertel ook datum en informatiebron/URL.
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.
Vertel ook datum en informatiebron/URL.
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.
Re: Almere in de ban van bromtoon
Reactie raadsleden gemeente Almere:
Graag hou ik u op de hoogte van hetgeen ik tot nu toe met uw e-mail heb gedaan.
Ik heb de fractievoorzitter van GL Rotterdam een mail gestuurd om meer informatie te krijgen vanuit die hoek. Ik heb nog geen antwoord, maar ze hebben daar nog zomerreces.
Verder heb ik dit afgelopen maandavond in het fractieoverleg ingebracht. We hebben besloten dat we gaan kijken in hoeverre de APV hierin voorziet en zo nee, of het mogelijk is (al dan niet in samenwerking met andere partijen) de APV aan te passen.
Wat betreft de heer xxx zien wij helaas geen mogelijkheden om concreet iets voor hem te doen. Als politici moeten wij het algemeen belang dienen en ingrijpen in individuele gevallen is daarmee in strijd. Wel kunnen en zullen wij waar mogelijk, individuele vragen of problemen doorverwijzen naar de juiste procedures. In dit geval heb ik begrepen, dat de heerxxx daarvan helemaal op de hoogte is.
Ik hou u op de hoogte en zou het op prijs stellen als u mij ook op de hoogte houdt van eventuele ontwikkelingen.
Graag hou ik u op de hoogte van hetgeen ik tot nu toe met uw e-mail heb gedaan.
Ik heb de fractievoorzitter van GL Rotterdam een mail gestuurd om meer informatie te krijgen vanuit die hoek. Ik heb nog geen antwoord, maar ze hebben daar nog zomerreces.
Verder heb ik dit afgelopen maandavond in het fractieoverleg ingebracht. We hebben besloten dat we gaan kijken in hoeverre de APV hierin voorziet en zo nee, of het mogelijk is (al dan niet in samenwerking met andere partijen) de APV aan te passen.
Wat betreft de heer xxx zien wij helaas geen mogelijkheden om concreet iets voor hem te doen. Als politici moeten wij het algemeen belang dienen en ingrijpen in individuele gevallen is daarmee in strijd. Wel kunnen en zullen wij waar mogelijk, individuele vragen of problemen doorverwijzen naar de juiste procedures. In dit geval heb ik begrepen, dat de heerxxx daarvan helemaal op de hoogte is.
Ik hou u op de hoogte en zou het op prijs stellen als u mij ook op de hoogte houdt van eventuele ontwikkelingen.
Re: Almere in de ban van bromtoon
Leefbaar Almere ge?nformeerd over laagfrequent geluid en dat hiervoor geen normen zijn.
E-mail van Leefbaar Almere:
E-mail van Leefbaar Almere:
Dank voor uw bericht. Geluidshinder is een lastig onderwerp, omdat geluidshinder een volledig subjectieve beleving is. Een individueel persoon kan een bepaald soort geluid of een bepaald geluidsniveau als hinderlijk ervaren, terwijl een ander persoon dat niet ervaart. De ervaren hinder is ook afhankelijk van de bezigheden die men op dat moment uitvoert.
Het produceren van geluid is nu eenmaal een maatschappelijk gegeven en ook onvermijdelijk. Welke normen je ook kiest, er zullen altijd mensen zijn die toch hinder zullen ervaren, ook als het geluid aan de normen voldoet. In Nederland zijn de wettelijke normen gebaseerd op de hinderbeleving van groepen, dat vinden wij een goed uitgangspunt. Dat niet alle mensen die bepaalde geluidshinder ervaren daarin bedient kunnen worden is onvermijdelijk. Wij zien daarom geen aanleiding om hierin stappen te ondernemen en adviseren die persoon om naar andere oplossingen te gaan zoeken