Lage voelbare trilling met boventoon

Lees hier wat gehinderden ervaren
Forumregels
Noem uw WOONREGIO (of stad, of gemeente) van hinder in de titel.
Bericht wat u ervaart, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.
Plaats reactie
Boventoon

Lage voelbare trilling met boventoon

Bericht door Boventoon »

Wat ik voel is een indringende trilling waar ik hoofdpijn van krijg en soms hartkloppingen. Daarbij hoor ik een duidelijke toon, ik denk een boventoon.
Het is bijna altijd hoorbaar, soms is het er niet of ver weg en soms is het heel hard en duidelijk zoals gisteren overdag en afgelopen nacht. Het gaat non stop door.
Ik hoor het in huis, in de auto, in de caravan die 5 km verder staat. Daarbij sluit ik een machine hier in de buurt uit; elektriciteit kan ook niet want de caravan heeft geen elektriciteit.
Ik denk dat het van de windturbines komt vooral ook omdat het volume wisselt.
Emma

Re: Lage voelbare trilling met boventoon

Bericht door Emma »

Kunt u aangeven waar in Nederland u woont?
met hartelijke groet,

Emma
Dhamma

Re: Lage voelbare trilling met boventoon

Bericht door Dhamma »

Boventoon schreef: Het gaat non stop door.Ik hoor het in huis, in de auto, in de caravan die 5 km verder staat. Daarbij sluit ik een machine hier in de buurt uit; elektriciteit kan ook niet want de caravan heeft geen elektriciteit. Ik denk dat het van de windturbines komt vooral ook omdat het volume wisselt.

Dat is ook mijn bevinding. Het LFG komt niet uit de directe omgeving. Ik woon in Heiloo NH,
maar wandelend of fietsend in het hele duingebied tussen Schoorl en Wijk aan Zee, hoor ik het
LFG luid en duidelijk. Zeker in dat duingebied kun je niet verwijzen naar apparaten of i.d.
Wel hebben we hier de Hoogovens in Ijmuiden ?n een Windmolenpark voor de kust van Egmond.
En toch heb ik mijn twijfels of het daardoor veroorzaakt wordt.
Groeten,
Dhamma
Plaats reactie