maskering
Forumregels
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.
maskering
Laagfrequent geluid zullen we nooit helemaal kunnen uitbannen. Maskering is nog een onderbelicht onderwerp. Op internet zijn tientallen bedrijven te vinden die in de professionele (veelal kantoren) markt installaties aanbieden die ingebouwd in plafonds voor maskering zorgen. Hiermee kan in een kantoortuin de verstaanbaarheid van een gesprek aan het bureau van de buurman worden verminderd. Veelal gaat het hierbij om bruine ruis, waarbij de sterkte lineair afneemt met stijgende frequentie. Bruine ruis bevat dus veel laagfrequente signalen, die het dus zeer geschikt maakt ter maskering van externe LFG signalen. Bij mij helpt het laten draaien van de ventilator van de airconditioning prima: je hebt het gevoel dat je heerlijk op reis bent aan boord van een 747.
cosinus
cosinus
Re: maskering
Leuk hoor! Die 747. Maar ik weet niet hoe dat klinkt, ben er nog mee meegeweest. Mijn laatste vinding is een cd met
Storm en regen en wind geluid, daar kan ik weer redelijk mee weg. Misschien ook proberen? Vr.gr.
Storm en regen en wind geluid, daar kan ik weer redelijk mee weg. Misschien ook proberen? Vr.gr.
de cd heet, STORM, sounds of the earth, en ik heb hem via internet, spirituelemuziek.nl
ik heb daar meerdere cd`s vandaan met mooie muziek, maar dan lig je toch te luisteren en niet te slapen, en dat doe ik dus redelijk wel bij storm.
vr gr.
ik heb daar meerdere cd`s vandaan met mooie muziek, maar dan lig je toch te luisteren en niet te slapen, en dat doe ik dus redelijk wel bij storm.
vr gr.
Vanaf zaterdagavond is het gebrom in kracht toegenomen, daar kan zelfs mijn cd storm niet tegenop.
Ook zelfs op de dag is het flink hoorbaar, het is toch om gek van te worden! Zou het op de maan nog rustig zijn?
Ook zelfs op de dag is het flink hoorbaar, het is toch om gek van te worden! Zou het op de maan nog rustig zijn?
Cosinus schreef: Veelal gaat het hierbij om bruine ruis, waarbij de sterkte lineair afneemt met stijgende frequentie. Bruine ruis bevat dus veel laagfrequente signalen, die het dus zeer geschikt maakt ter maskering van externe LFG signalen. Bij mij helpt het laten draaien van de ventilator van de airconditioning prima: je hebt het gevoel dat je heerlijk op reis bent aan boord van een 747.cosinus
Er zijn ook apparaten op de markt die Witte Ruis genereren. Zo is er de Marpac SleepMate
die op de Europese markt Dohm wordt genoemd. Zij cre?ren een zacht ruisend geluid wat
qua volume en toonhoogte in te stellen is. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Er schijnt een
Nederlandse importeur te zijn van deze apparaten met een eigen website. Echter als ik hem
probeer te bellen of mailen, reageert hij niet. Dat komt weer niet betrouwbaar over.
Zo'n apparaat kost nieuw ?102,- Tja, en als er dan niet gereageerd wordt op telefoontjes
en mailtjes, twijfel ik om hem daar aan te schaffen. Vermoedelijk heeft hij het alleenrecht
om dat apparaat te verkopen, want ergens anders ben ik het nog niet tegengekomen.
Heeft iemand zo'n ding misschien tweedehands nog staan?
Hieronder een link naar die site waarop je meer kunt lezen over die Witte Ruismachine.
http://www.slaap-lekker.nl/?gclid=CLrNh ... tAode1cAow
Groeten,
Dhamma
Je kunt prachtige breedbandruis geluiden, natuurgeluiden downloaden met de app van Elaine Heney voor op de Iphone of Ipad. De bruine ruis maskeert het, maar er zijn mooie voorbeelden van vogelgeluiden en andere natuurgeluiden. De betaalde app ( ca. 2,69) heeft ook een sleepertimer, waardoor je heerlijk kunt slapen zonder gestoord te worden door een hinderlijke brom. Zo krijg je zelf weer controle.
Kijk ook op de website www.tinnitus-trt.info
Erg goede methode om met lfg om te gaan. Zowel voor subjectieve als objectieve waarneming van een bromgeluid. Door er op deze manier mee om te gaan , geeft het een andere lading.
Het is een retraining methode voor mensen met Tinnitus, maar volgens mij een uitstekende manier om ook met lfg om te gaan.
Succes!
Kijk ook op de website www.tinnitus-trt.info
Erg goede methode om met lfg om te gaan. Zowel voor subjectieve als objectieve waarneming van een bromgeluid. Door er op deze manier mee om te gaan , geeft het een andere lading.
Het is een retraining methode voor mensen met Tinnitus, maar volgens mij een uitstekende manier om ook met lfg om te gaan.
Succes!