Wastrommelgeluid terug in 't Gooi? (Bussum)
Forumregels
Noem uw WOONREGIO (of stad, of gemeente) van hinder in de titel.
Bericht wat u ervaart, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.
Noem uw WOONREGIO (of stad, of gemeente) van hinder in de titel.
Bericht wat u ervaart, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.
Wastrommelgeluid terug in 't Gooi? (Bussum)
Hoi, ik (v, 39 jaar) woon sinds april 2012 in Bussum ('t Gooi, onder het Gooimeer en boven Hilversum). Aan ongeveer het einde van de zomer 2012 begon me een raar golvend gebrom op te vallen. Voor het slapen gaan. Alsof er een wastrommel aan stond. Het gaf een bepaalde druk in het hoofd. Was het ??n lage toon dan had ik het waarschijnlijk niet zo erg gevonden maar het pulserende gebrom werd een bron van frustratie. Gek werd ik er van en vooral toen bleek dat ik er niet aan kon ontsnappen. Het leek overal doorheen te brommen, zelfs oordopjes. En het lukte me maar niet om de bron te ontdekken. Toen ben ik op het internet gaan zoeken en herkende de klachten in een discussie op buurtlink http://buurtlink.nl/1211CD/hilversum/Nieuwe+Doelenstraat/2560813/Nachtelijk+brom++zoem+geluid In deze discussie lijn vond ik de linkjes naar LFG. Eindelijk kon ik de vinger leggen op het geluid en waren er lotgenoten. Om mijn ei kwijt te kunnen, schreef ik toen begin november 2012 een artikel http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regio/artikel/2462095/hinder-van-laagfrequent-geluid-fabel-of-fenomeen.aspx Ik was in de veronderstelling dat er veel mensen zouden reageren maar helaas. Het is zo vervelend dat je het gevoel krijgt dat je de enige bent en daarmee het gevoel dat je er waarschijnlijk mee moet gaan leren leven. Mijn man kan het namelijk niet waarnemen maar dat kan ook komen omdat hij al een hele poos oorproblemen heeft die van een andere orde zijn. Buiten kan ik het overigens ook horen, vooral in de auto. Maar overdags zijn er zoveel andere geluiden en ben je meestal met iets bezig. Dan verschuift het geluid naar de achtergrond en heb ik er niet zo'n problemen mee. Ik heb er in de avond last van. Als ik bijv. wil ontspannen op de bank. Op de tv hoeft maar even een stil moment te zijn en ik hoor meteen weer die wasmachine. Het ergste vind ik nog bedtijd. Het moeilijk in slaap vallen. En eigenlijk nooit uitgerust wakker worden. Ik heb het idee dat ik nooit echt in een diepe slaap geraak. Afijn, opvallend genoeg, leek ik er ineens een hele periode vanaf te zijn. Eigenlijk weet ik niet wanneer die periode begon. Had ik het misschien leren accepteren? Maar helaas, ongeveer een week of twee geleden, eind augustus 2013 is het weer terug en ben ik dus hier op het internet, op dit forum, om op zoek te gaan of iemand dit ook is opgevallen?....